Saturday, March 17, 2012

Teluk Gorek & Chalet

Aku sedar ade orang update citer pasal kem kepimpinan. Oke aku jeles. Aku nak citer gak ! Hehe. Baru-II ni aku serta rakan-II ku pergi ke Teluk Gorek kat Mersing untuk XPDC kepimpinan SMKPJ3. Cube cari mane aku. Kalau dapat aku bagi hang RM100. Dah dah. Tak yah hang dok carik. Memang takde. Sebab aku jd photographer. Ni nak cerita. First day sampai je da kena berendam dalam air. Waktu senja plak tu. Untuk water confident katenya. Second day lak daki gunung !! Sebelum daki gunung cikgu bg kitirg mancis ngn tepung. Tu kirenye nyawa kitorang. Kitorang kena jaga. Oke back to the story, aku ade asma tapi aku x peduli.. Aku nak daki gunung jugak. Lepas daki gunung, kitorang turun kat tepi laut. Kat tepi laut tu kitorang kena hidupkan api tanpa gunakan kotak mancis. Bile da x boleh hidupkan, ckgu bg kotak mancis plak tp still x hidup. Nak idup mcm mana, dahla tepi laut, angin bukan main kuat. Tp ade kumpulan yg berjaya idupkan api. So, kitorang satu kumpulan pun kena denda. Malam tu kitorang buat malam kebudayaan. Kami Juara !!! Tapi x dinobatkan pun.

Third day, kitorang g berendam kat laut, berkayak, main bola tampar. Last day kitorang la katekan. Sebenarnya banyak lg aktiviti tp malas r nak cerita. Tapi compare tahun ni ngn tahun lepas pny, tahun ni lg best. Sebab ape? eh, malasla nak cerita. Aku ade capture gambar, korang layan je la.
(last day kat kem. Lambaian pulang)
(with fasi jemputan. Ali and Akim)
(muka ketat bangun tdo)
(dari kiri, Cikgu Azfahani,anak Cikgu Azfahani, Cikgu Asyikin)
(after taklimat, sebelum daki gunung. With Cikgu Disiplan, Cikgu Salahudin)
(kami dinobatkan kumpulan paling berkejasama. Capture with Akim n our Sifu Cikgu Azmi)
(another capture)
(dalam perjalanan daki gunung. Lalui perkampungan)
(tepi sungai, tepi gunung. Sebelum daki)
(Berehat jap kat atas gunung)
(para fasi dan pengurus Teluk Gorek)
(Akim. Mantan ketua pengawas. Rakan sekerja 2011)

(Anep with his brother kat puncak gunung. Ketua pengawas with mantan ketua pengawas.)

No comments:

Post a Comment