Sunday, November 27, 2011

kawan sejati kah aku ???

Korang penah dengar pasal kawan sejati tak?? Its mean dia sanggup bersama kau samada dalam kegembiraan atau kesedihan. Tapi takkan semudah tu orang nak anggap kawan sejati ekk? macam mana pula kalau seorang kawan ni dia bersama kau dalam keadaan susah atau senang,gembira dan sedih. Tapi, belakang korang dok mengutuk kau sana sini? Tu kawan sejati jugak ke? Bila aku tanya orang, dia orang kata kawan sejati tu satu benda yang subjektif. Kalau aku tanya subjektif yang macam mana, aku gereti dorang pon terpinga-pinga nak jawab. Tapi kat sini bukan aku nak cerita macam mana nak jadi kawan sejati. Aku nak korang tengok, kawan sejati ke aku ni?!.

1.First of all x tau malu
Aku ni selamba je suruh kawan aku belanja aku dan dengan selambanya dia pon blanje aku. Kitorang x kisah sangat bab-bab belanja ni. Aku pun selalu belanja diorang. Penah satu hari tu kitorang hang out then nak beli satu barang. Malas la byar ramai-ramai then kitorang bg duit kat Zura suruh dia bayarkan. Bila da beli tu kitorang perasan ade duit lebih tapi x tau sape pny n nak bg sama rata pon x cukup. So, diorang bg aku duit tu. Zura kate pusing-pusing kita jugak.

2.second please tak hipokrit
Hipokrit atau erti kata lain x jujur. Aku n suke bersikap terus terang la (cet ! puji diri sendiri pula minah ni). Member aku pun same sebab aku lebih suka kalau orang jujur sebab bila kita tanya kat orang yang x jujur ni susah sikit sebab bila kita tanya dia

A:aku ni baik ke jahat?

B:baik sangat sangat.

tapi sebenarnya kitalah orang yang paling jahat dalam dunia ni. So, bila kita berinteraksi dengan orang yang jujur, kita boleh tau sape diri kita. Dulu aku penah tegur member aku.

Aku:asal muka kau nampak bulat?

Member:memang pon.

3.number three oke ! jaga hati.
Aku ni terlalu tak nak orang kecil hati dengan aku. So, sebab tu biasanya aku malas nak komen perangai member aku sekor-sekor melainkan kalau dia sendiri yang tanya macam mana perangai dia. Tapi aku akan bgtau/cerita kat dia dan yang rapat ngan kami je la.

4.four ! Four ! Four ! direct
Maksud direct kat sini bukan sound direct uh. Maksud aku direct ni aku akan cakap direct ngan member aku. Masa tu member aku ade pinjam duit aku. Ala bape inggit je kot. Tapi bape inggit je pon duit jugak ape. Dia x bayar. Then aku cakap la

Aku:duit aku ni macam kurang la. oh baru aku ingat ! Bila kau nak bayar duit aku ?

Member:hehe. nanti aku bayar la. aku tengah takde duit ni.

5.sporting,happening,suka bergurau
So,memangla. aku ni dilahirkan dalam family yang suka bergurau. Kadang-kadang tu aku penah cakap kat kakak aku yang asyik makan je.

Aku:kau ni ada bela saka ke ?

Sis:.HAHA.

so, tu jugakla yang aku cakap kat kawan-kawan aku. Ade sekali tu aku cakap kat member lelaki

Aku:bongok tol la kau ! Dahla x handsome ! HAHAHA

Member:HAHA ! suka hati kau je ea? kau tu yang bangang !
(padahal member aku tu memang handsome tahap gaban)

So,bile aku cakap macam tu kat dorang, dorang pon jawab macam takde perasaan sebab dorang tau aku ni jenis yang suka bergurau.

so,macam tu la serba sedikit pasal aku. Sama ada aku ni kawan sejati atau x korang sendiri la yang menilainya pon.








No comments:

Post a Comment