Thursday, December 23, 2010

::RESULT PMR::

Kalau cakap pasal result PMR mesti suma ada respon masing2. Ade yang happy, ade yang sedih, ada yang marah n ada yang tak puasa hati. Bagi aq, aq da cukup bersyukur dan berpuas hati la bila da dapat result ni coz kita da buat yang terbaik kan? So, kita akan dapat apa yang kita da buat.

Masa dalam perjalanan nak g sekolah amik result tu mmg da berdebar debar da. Dalam kereta aku cuma memandang jalan raya je. Bila ibu tanya something jawab. Lepas tu diam. Dalam hati tu da cakap "semoga keputusan PMR aku cemerlang". Bila sampai je sekolah, aku jalan melulu je ke depan. Parents aku tertinggal kat belakang. Yela da excited nak amek result ni. Bila da depan Cikgu Gee tu beliau melemparkan senyuman yang cukup manis. Tak tau hati aku da berdebar-debar ni. Bila dapat result aku rasa terkejut gak la. 3A 5B. terkejut coz math yang selama ni aq dapat D, E, D, E alih-alih boley dapat B. Dah la math kertas 1 aku x siapkan n aku main hentam ja. Da keluar dewan peperiksaan, bila kitorg bincang pasal math kertas 1 dipercayai bahawa jawapan yang telah aku jawab banyak salah. (ade ke patut kitorg bincang balik??) Wah! Pelik ni. ERT yang aku rasa paling susah nk jawab time PMR tu aku boley skor A. Tapi ape2 pon aku bersyukurla. Ibu aku kate kalau yang B tu buat betol-betol da boley dapat A. Aku hanya tersenyum. :)

p/s:kesenangan pasti datang bila kita da berusaha. Dan ALHAMDULILLAH. Aku rasa aku da mengecapinya.

No comments:

Post a Comment